Gør det ondt, når håret falder af?

Er du, eller skal du starte i kemoterapi, så vil du stå over for et midlertidigt hårtab. Kemoterapi påvirker cellerne i håret og leder derfor til et hårtab. Mange fortæller, at de mærker en "myldren", let kløe i hovedbunden og en fornemmelse af øm hovedbund. Det skyldes, at hårvæksten stopper og håret "tørrer" ud i hårsækkene. Det er ikke farligt men det kan irritere en del. De nervecentre, vi har i hovedbunden, bliver også påvirket, og derfor kan du få fornemmelsen af, at hårrødderne gør ondt. Det er en midlertidig tilstand, som forsvinder igen.

Det er svært at give en generel forklaring af, hvordan det føles når håret falder af. Nogle vil intet opleve og andre er generet af det.

Sådan afhjælper du ubehag

Det kan være en god ide, at køle hovedbunden for at stille ubehaget. Her anbefaler vi Lotion Ergines E fra LA BIOSTHETIQUE. Denne lotion er kølende og stiller straks ubehaget, du vil opleve en afslappet hovedbund, når du bruger denne. Du kan også give dig selv en let hovedbundsmassage med vores Beauty Oil. Ved at massere hovedbunden øger du blodtilførslen, hvilket er med til at stille kløen.


← Tilbage til blog